|
|
Değerli 'DOST'lar buraya
kadar yazdıklarım ile yıllar boyu yaptığımız
karşılıklı 'MUHABBET'lerde sizlere 'TEK'
tavsiyem 'OL'muştur 'O' da 'AKIL'ınızı herAN
kullanmanız, her'AN' 'ZİKR' halinde 'OL'manız
ve en önemliside 'TEFEKKÜR' etmeniz
Hakkındaydı.. Çünkü 'İNSAN' 'DÜŞÜNEN' bir
Varlıktır..'O' ancak 'AKLI' ile diğer
Varlıklardan Üstündür ve Bu 'AKIL'lı
olmasından dolayıda 'SORUMLULUK' sahibidir..
Zaten 'AKILSIZ' ise sorumluda değildir.. 'AKIL'lı
İnsan olarak herkişi Tefekkür etmek
zorundadır.. Aksi Halde daha öncede bir
yazımda belirttiğim gibi %95 lik Bandwagon
Effect kısmında olan kişilerden olup değişik
akımlara kapılarak 'TAKLİD'i bir yaşam
içinde, Kendi 'HÜR' düşünceniz olmadan bu
boyuttan geçip gidersiniz..
Tefekkür arapçada f-k-r
kökünden gelir ve genellikle derinlemesine
Düşünme, Fikir yürütme, çaba sarfetme,
üretme, olarak bilinmektedir.. Fakat bu
derin düşünce.!. Nefsani sıfatlarla kalınca
kişiye yarar sağlamıyacak ve hatta bu
Düşünce kişinin Felsefe boyutunda kalmasına
neden olacaktır.. Kuranda Tefekkür iki
grubta gözlenmektedir; 1.ci grub Kuran
üzerine Tefekkür, 2.ci grub ise Canlı,Cansız
Varlıklar üzerine Tefekkürdür..
Peki Tefekkürü daha iyi
anlamak için neye dikkat etmek gerekir diye
soru akla geldiğinde öncelikle Tefekkürle
birlikte 'TEZEKKÜR' (Basiret Gözünün
açılması için dil ve kalb ile akıldan
geçirme,herAN Zikr Hali), 'NAZAR' (Gözle
bakmak,Kalb Gözüyle Okumak,Düşünmek),
'TEDEBBÜR' (işin iç yüzünü,başlangıcını ve
sonunu düşünmek), 'TAAKKUL'(akıl
erdirmek,zihin yorarak anlamak)
kelimelerinin 'MANA'larına.! ehemmiyet
vermek gerekir.. Bu kelimelerin Arapça
olması anlaşılamıyacak olacağı anlamına
gelmez. 'KURAN'da (her kişinin Kendindeki 'ÖZ'ündeki
olan Kuran'ın açığa çıkartması,OKU'ması) her
'AYET'in anlaşılması her normal kişinin açık
net olarak anlayacağı şeklindedir.. Birde
Ayet'lerin açık net olmayan, anlaşılamıyacak
şekilde olan 'MANA'ları vardır buna
'MÜTEŞABİH' ayetler denir.. Bu Müteşabih
Ayetlerin bazılarının açığa çıkartılması,
bazı 'SIR'lara vakıf olabilmek için, 'AKIL',
'İMAN', İNANÇ', 'NASİP' ve en önemliside
ancak 'TEFEKKÜR' ile olabilmesidir.. Bununla
birlikte yine 'Kuran'da anlaşılamıyan
Müteşabih Ayetler olduğu gibi, bir kısmında
da 'MECAZ'lar (gerçek anlamı dışında, başka
bir kelimenin yerine kullanılan) 'MÜPHEM'ler
(herhangi bir durumun ya da kişinin
davranışlarının belirsiz olduğunu anlatmak
için kullanılan), 'MÜŞKİL'ler
(kendisiyle kastedilen mananın emareleri
üzerinde derinlemesine düşünme ve incelemede
bulunma yoluyla anlaşılması), 'GARİB'ler(manası
kolayca anlaşılmayan, bilinmiyen)
bulunmaktadır..
'ALLAH' 'YOK'tan 'YARATTI'ğı
hiçbir şeyi boşuna yaratmamıştır.'YARATTIĞI'
'AKIL'lı 'İNSAN'larada yine onların 'ANLA'yacağı
şekilde 'KURAN' kitablarını 'OKU'nası halde,
yine Kendi kabiliyeti ve kapasiteleri
kadarıyla 'NASİP' etmiştir.. Her kişi, ancak
'ALLAH'ın kendisine verdiği 'AKIL' kadarıyla
'İŞ' yapacaktır.. Kısaca 'DÜNYA'da yaptığı
işler,'AKIL'ları 'NİSBET'indedir,'AHİRET'teki
'MÜKAFAT'ları da bu işlere göre verilir...'İNS-'AN'ın
'BAŞARI' ve 'MUTLU'luğu, ancak 'AKIL'ını
herAN çalıştırması,derin düşünce yanii
'TEFEKKÜR' ile onu iyi yerlerde kullanması 'ÖLÇÜSÜ'nde
olacaktır...
Sonuç Olarak 'TEFEKKÜR'ün olabilmesi
için 'İNSAN'; Akılla herAn
'KENDİ'ni, 'YARADILAN'ı ve her Varlığı
'TANI'mak için çalışıp çabalamalı, 'OLGUNLAŞ'malı,
'DÜNYA'lık nefsani arzu ve isteklerinden en
aza inilmeli, az yemek yemeli, az uyku yanii
yeterli 'UYKU' uyumalı, 'VEHİM'den uzak
sadece 'ÖZ'üden 'VİCDAN'ından Kendine gelen
sese kulak vererek.!'DÜNYA'da
başarılı, 'HUZUR'lu, 'MUTLU'.! 'AHİRET'te de
'MUTLU' Olunulacağını 'BİL'melidir.! Buraya
kadar Yazdıklarım ve Yazamadıklarımın
neticesine varmanın ise yalnızca 'KURAN'ı
(Kendindeki, 'ÖZ'ündeki olan Kuran'ı)
öngördüğü şekilde 'TEFEKKÜR' etmekle,
derinlemesine düşünerek, düzenli ve tertipli
çalışarak, araştırma ve incelemeyle, herAN
'ZİKR' halinde olunarak 'OL'duğunu çok iyi 'ANLA'malı.!
ve ona göre bir yaşantı şeklinde 'YAŞAM'a
devam edilmelidir..
|
|
|